Tuesday, January 03, 2006

my best friend is... makcik:D

minggu sudah, kami mengambil peluang bercuti dan berjalan2 ke rumah kawan dengan niat menziarahi mereka kerana Allah. Alhamdulillah, meskipun tidak berupaya nak ziarah semua dalam seminggu tapi dapat le pi ziarah en yahya kat cardiff, en fairuz kat birm, izan kat notts and kak mas kat sheffield.

Tapi hari yang kami cadang nak bertolak iaitu jumaat.. terpaksa dikenselkan sbb azzam tak sihat. dia kena cirit birit. sian dia...sudah le beberapa hari sebelum itu, azzam diuji dengan demam panas, sampai melepek dia..asyik nak tidur and tak larat nak bermain seperti biasa. yang sedihnya, minggu tersebut kami dah janji ajak ikhwan (abang kesayangan azzam , juga undergrad kat sini) berjalan2 ke tempat abg kandungnya. terpaksa juga dikenselkan. Maafkan kami , ikhwan, sbb terpaksa kenselkan last minit.

sudahnya, badan azzam yang sedia kurus hampir nampak rangka, aduss... sayu btol lihat badan azzam. terasa lak aku sbb macam tak bagi anak makan..huhu.. hakikatnya azzam tu terkadang payah benar nak makan... mungkin kami perlu bagi dia vitamin yang sesuai agar dia makan banyak.

bila azzam kena cirit birit.. terpaksa la kami pakaikan dia nappy, sedangkan kawan2 dia yang berusia tiga tahun sume dah tak pakai nappy... malu juga aaa sbb azzam lambat skit nak pakai nappy, tapi aku yakin, suatu hari, atas kerelaan dia sendiri.. dia tak nak pakai nappy..so i just need to wait and see:p

and, petang jumaat tu, tanya pada sorang kawan, what to do if anak kena cirit birit... alhamdulillah dapat solution and pi asda beli ubat tu, and bagi kat azzam secara PAKSA! huhu... apa nak buat... kalau tak..susah juga la nak berjalan p rumah kawan:p

and aku lak.. ada keje tak siap lagi... cadang nak bagi keje banyak skit kat komp , suruh dia buat experiment while aku pi berjalan..hehehe... ziarah kawan beb...niat suci apa..ngeh2

sabtu petang, aku dah siap buat experiment, aku ada tiga data iaitu gambar2 siang, petang, dan combination of both. Pastu ada 4 algorithm... huhu.. so target dalam seminggu bleh siap aaa.. insya-Allah..and off we go.. pi cardiff dulu sbb nak pulangkan baju sejuk ayu plus nak tengok si comel yazdan... anak sulung en yahya.

rasanya aku cite pengalaman bercuti ni lain kali la...walaupon terasa nak aje cerita sekarang..tapi since aku ada target lain nak buat..so asal aku nak tulis nih saje nak cite pasal gelagat si afif, anak kak mas...

aku rasa, anak2 kak mas tu sume senang ngan aku.... huhu...
kami bermain and bergambar, and ada sekali tu masa kami bermain passing bola ... si afif cakap... My best friend is..... makcik, lalu dia pass bola kat aku... hehehe... terharu beb bila afif kata gitu..:p

seb baik jugak aku tak bukak nursery... kalu tidak...ramai aaa best friend aku terdiri dari budak2 kecik..bukan apa... takut depa tak nak balik sbb nak tidur ngan best friend..hehe...amboi... siap pasang angan2 aku nih..huhu..

ntah apa yang ada kat aku ni pon aku tak tahu... izan lak , masa kat rumah dia...dia perati gelagat aku layan si azzam, pastu dia cakap... patut la azzam suka sangat kat akak.. akak sabar dengan dia.... hehe.. terkesima aku ngan kata2 izan... sabarkah aku? ntah... tapi setiap kali aku nak washkan azzam, terkadang2 terpaksa bercerita ngan dia sambil bukak baju dia pelan2... kami berdua kekadang bercerita atau aku uji daya ingatan azzam tentang apa2.... kekadang kalau buatkan roti coklat , aku siap nyanyi2 ngan azzam... one roti coklat...one roti coklat... sambil spread coklat atas roti , masuk roti kedua..two roti coklat..two roti coklat...hehe...sampai le bape banyak roti yang dia nak... sudahnya... after kami balik dari notts tempohari.. hampir setiap hari azzam mampu makan sebuku roti coklat...dasat kan?...

apa2 pon aku teringat lak kata2 sue...katanya, aku boleh turunkan level macam budak2..ngeh2...no komen...:P

so itu le cite buat hari ini...ok...back to work!!



### Dari ALLAH kita datang, kepada ALLAH jua kita kembali, maka apakah bekalan utk kita tunjukkan padaNYA, adakah ianya bekalan yang baik atau buruk? ###

0 Comments:

Post a Comment

<< Home