Saturday, January 21, 2006

Hamka

Aku geram ngan seorang hamba Allah nih. err bukan le geram cam ne... bercampur baur dengan rasa kecil hati dengan kata2nya. So borak kejap ngan adik.

adik : adik x pernah fikir silap langkah sbb klu fikir mcm tu macam kita menyalahkan ketentuanNYA kpd kita. so, apa pun yg ditempuhi kena teruskan.

terkedu aku dengan katanya. Sebab aku terkadang nyesal dengan apa yang terjadi dulu. Yela.. dulu tak buat SPM btol2... kalau tak dah tentu dapat belajar oversea lagi awal? hahaha... opss...mungkin tidak.. sebab semuanya ketentuan dariNya. So mengapa mesti menyesal kisah silam? Betul tak?

adik : Hidup insan lain letaknya. Lazat akal sempurna basa, mulia hati lautan faham, penuh melaut kira-kira. Putaran dua perkara, pertama Iman, kedua Islam. Begitulah hidup orang berakal. - HAMKA

alhamdulillah. terima kasih adikku. kata2 yang sangat memberangsangkan. walau bagaimana pon, mataku dah mula nak terkelip2... macam tak laarat nak berjaga utk malam ini... sebenarnya puas aku nak fikirkan solution untuk experiment aku tu..
pening... rasa cam sume dah nak gelap... aku nak tidur la dulu.. tak larat:(

### Dari ALLAH kita datang, kepada ALLAH jua kita kembali, maka apakah bekalan utk kita tunjukkan padaNYA, adakah ianya bekalan yang baik atau buruk? ###

1 Comments:

Blogger hamka said...

hamka kata: Semua orang akan menjadi Mayat. Kalau anda kaya anda akan menjadi Mayat orang Kaya, Kalau anda miskin anda akan menjadi mayat orang miskin. Mayat tempatnya dalam tanah, dan kubur akn hisap darah korang!Ha Ha Ha!

1:07 AM  

Post a Comment

<< Home