Sunday, January 22, 2006

Permintaan

Komen pada salah satu entry-ku :

Assalamu’alaikum ,
Boleh tak tolong tulis kan pasal
Analysis the different between affine and projective transformation?
Tq..


Seorang hamba Allah minta aku ceritakan pasal affine and projective transformation.
Aku nak jawab, aku boleh terangkan.. tapi sekarang aku tengah nak struggle siapkan report and yang sedihnya, experiment aku ada silap skit.. perlu baiki.
Bagi memenuhi permintaanmu ini wahai teman, aku akan cuba terangkan sekitar bulan 2, sebab waktu tu, dah patut antar report. Boleh ya? Aku tulis kat sini supaya aku kena ingat janji ku dengan hang... Doakan aku berjaya. Maaf andainya penangguhan ini membuatkan ko berkecil hati, but i have to, sbb aku nak cuba terangkan sampai ko paham, its just time that i need but not now.
Anyway, kalau rasa cam lambat nak aku terangkan, hang boleh rujuk paper Flusser and Suk. Diorang nih banyak terangkan pasal affine dan projective transformation moments. Secara kasarnya, diorang nak pastikan kita boleh recognise sesuatu benda yang gambarnya senget2 sama dengan gambar original. Original image tidak senget.Guna moment. Dan memang moment ini kalau di'calculate' sepatutnya object yang sengit, mempunyai nilai yang sama dengan moment of original object.

### Dari ALLAH kita datang, kepada ALLAH jua kita kembali, maka apakah bekalan utk kita tunjukkan padaNYA, adakah ianya bekalan yang baik atau buruk? ###

0 Comments:

Post a Comment

<< Home