Saturday, February 25, 2006

Tahniah Nina + Din dan Fiq + Na

Alhamdulillah, Nina telah selamat melahirkan cahayamata pertama, anak lelaki di Kuantan manakala Na selamat melahirkan cahayamata kedua, perempuan di Kelantan. Nina adalah adikku yang ketiga adan telah berkahwin pada tahun 2003. Setelah tiga tahun berusaha (hehe), akhirnya usaha membuahkan hasil. Alhamdulillah.

Nampaknya abah dan mak sudah ada empat orang cucu. Tapi mak kata, Fiq akan bawak Na, amira dan adiknya ke Indonesia. Manakala Azzam cucu sulung mak ada di UK. Shafiq cucu mak (anak Nina) pula berada di Kuantan. Semua cucu2 mak jauh. Nada mak macam sayu.

"Tak pe mak, suruh cun kawin",aku mengusik Cun. Cun adik perempuan yang bungsu, sebab adik beradik perempuan dalam keluargaku cuma aku, nina dan cun. So cun adalah perempuan yang bungsu.Setakat ini. hehe..

"Oit..oit.. aku belajar lagi la.."kata Cun nada geram. Alhamdulillah aku tak de depan dia, kalau tidak pasti kena cubit dengan cun. Haha...

pss... nama sebenar cun adalah Husni Hanis, tapi dia bukannya cun pon. dipanggil cun supaya konon2 boleh nampak cun skit:p

"Oit..oit.. kutuk aku le tu.."kata Cun nada geram.

haha....

### Dialah yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup (kamu) untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: Siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya; dan Dia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi Maha Pengampun, (bagi orang-orang yang bertaubat); [Al-Mulk, ayat 2] ###

1 Comments:

Blogger Naim said...

baru tiga tahun...... ada orang di kampung saya slps 14 thn baru dpt anak sendiri.

8:26 PM  

Post a Comment

<< Home